«Натомість художник пропонує увійти до іншої брами – парадного під’їзду
Кіслінгера, колишнього KISLINGERHOF, на колишній RATHAUSGASSE,
де на вивісці деякі букви повипадали, наче зуби в роті старушенції,
а при вході висить застереження про високоє напряженіє
Він кличе здійснити подорож у світ, де метафізичне та ірреальне є
набагато яскравішим та виразнішим від реальності сьогодення – банальної,
як передвиборна програма чи подерті списки боржників за неіснуючі комунальні послуги…
Бо насправді й трамвайні опори стоп’ятилітнього міського трамваю,
про який усі майже забули, і Каіsеr-саfе, де мільйон років уже не варять
каву, і неіснуюча монета 21 heller, яка не розмінюється на дріб’язок, і
вулиця Годинникових майстрів, що разом із мешканцями щезла у вирії
часу, – все це відблиски розкішної епохи, яка сяяла над містом, наче
загадкова зірка Магрибу…», – Ігор Чеховський.
Третьою локацією проекту «Мистецтво під відкритим небом (виставка однієї картини)» художника Олега Любківського 2 вересня була арка будинку №55 по вулиці Головній.
Цього разу художник Олег Любківський представив дві картини.
Парадний під’їзд КІСЛІНГЕРА. 2001
Натюрморт a-la PATRIA. 2016
Третя зустріч з митцем.
Виставка. Перформанс. Образотворче мистецтво…
30 хвилин… Всього 30 хвилин інсталяцій, які наповнені реальним змістом,
мистецьких, художніх еволюцій з символами епох на картинах…
Новий проект художника — своєчасний і надзвичайно актуальний для Чернівців, він споріднений з європейськими художніми тенденціями, для яких характерні особливий інтерес до образної виразності, візуальної метафоричності та об’єднання різних ідей і образів. Проект «Мистецтво під відкритим небом» – справжній внесок художника Олега Любківського у пошуки «образу сучасного світу», які так хвилюють всіх сьогодні.
«…Але іноді трапляється, що речі самі дивляться на нас, якщо ми не
дивимось на них.
Так, очевидно, сталося і зі мною – KISLINGERHOF вперто дивився на
мене, поки я не побачив в ньому безліч разів фарбовану річ у собі, та
композицію майбутньої картини, повної смислів і підтекстів.
ПАРАДНИЙ ПІД’ЇЗД КІСЛІНГЕРА був створений 2001 р., що пізніше
увійшов до мого циклу картин «Осінь минулого століття» і
експонувався у Києво-Могилянській Академії,
LANDESBILDUNGSCENTRUM, у Сучавському Історичному музеї, на
фестивалі BRUNOFOREVER, Львівській Національній галереї мистецтв
та у резиденції посла Республіки Австрія», – Олег Любківський
«Як відомо з письмових джерел, будівництво Резиденції буковинських
митрополитів починалось з цегли, яку привозили з Моравії та Богемії.
Але зважаючи на нерентабельність транспортування, що уповільнювало
процес будови, цеглу стали виготовляти безпосередньо у Чернівцях.
Засновником першого цегельного заводу був чернівецький фабрикант
Маркус Кіслінгер (1849-1928), а завод було закладено на колишній
Винній горі, який отримав назву РАТRІА та був оснащений тогочасним
новітнім обладнанням.
Завод виготовляв високоякісну цеглу як для будівництва резиденції, так
і для потреб міста, що швидко розбудовувалося, а також черепицю та
декоративне оздоблення для фасадів чернівецьких будинків.
Тепер кар’єр, де видобувалася глина для цієї цегли, перетворився на
глибокий засмічений котлован з маленьким острівцем колишньої
Винної гори, яку діти охрестили Авророю, але імпозантний будинок
самого Кіслінгера у центрі міста зберігся до нашого часу (Головна, 55).
Про знаменитого власника цього будинку, завдячуючи якому досі
стоять всі будови нашого міста, нагадує тільки почорніла від бруду
решітка KISLINGERHOF, повз яку щодня проходять безліч перехожих,
не звертаючи на неї ніякої уваги», – Олег Любківський
Цього разу у якості бонусу для глядачів художник Олег Любківський презентував ще одну картину «Натюрморт a-la PATRIA».
Далі буде…
До зустрічі наступної п’ятниці…
© Тетяна Спориніна,
фото SergyiS і автора